Aan al het goede komt een einde... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu Aan al het goede komt een einde... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu

Aan al het goede komt een einde...

Blijf op de hoogte en volg Floris en Akkeline

23 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Ons laatste verslag! Het zit erop!

Op Koh Tao zijn we met Sebastian en Cindy (het duitse stel) zondags op snorkeltour gegaan..
De eerste stop was shark point.. Die naam kennen we van vorige vakanties en andere plekken, maar op die plaatsen eigenlijk nooit een haai gezien. Dat was hier wel anders! Al na 2 minuten snorkelen zwom de eerste haai onder ons door!!! Een black tip reef shark..
En daarna hebben we nog ongeveer 6 keer een haai gezien!! Ineens zwommen er zelfs 3 bij elkaar!! De haaien zijn niet gevaarlijk, tussen de 1,5 en 2 meter groot, maar ontzettend indrukwekkend! We vonden het vooral heel indrukwekkend dat er zoveel waren en na de eerste schrik hebben we er echt van kunnen genieten en ze goed bekeken!
De tweede stop was bij prachtig koraal!
Akkeline had al in een boekje van Koh Tao gezien dat er zogeheten Christmas Three Worms bestonden.. Kleine gekleurde kerstboompjes op de rotsen. Die hadden we nog nooit gezien en deze hebben we ook gezien! Heel bizarre kleine kerstboompjes... Als je dichterbij komt gaan ze in een soort knop..
Lunch op de boot, iedereen een tupperware bakje met rijst en wat ei!
Daarna op nog twee plaatsen gesnorkeld en ook daar prachtige dingen gezien!!

Na het snorkelen wilden we de tocht naar de jungle (Kao Sok) boeken.. En wat een toeval, ook Sebastian en Cindy gingen de volgende dag naar Kao Sok! Wij dachten dat het rond de 5 uur zou zijn van A naar B. Bij navraag in het hotel zou de reis om 9 uur beginnen en 18.30 eindigen. Cindy stuurde ondertussen dat ze via de zelfde maatschappij hadden geboekt en 16.30 aan zouden komen. We hoopten maar dat het een fout van het hotel was en we gewoon 16.30 aan zouden komen!!

Dat de reis wat anders ging als we hadden gehoopt bleek al snel. Na een uur varen werden we van de boot gezet en moesten een dik uur wachten op de volgende boot.. De boottocht naar de vaste wal duurde nog eens 2 uur..
In de haven stond een taxi en volgens die chauffeur moesten we een uur rijden, dan weer 2 uur wachten in een dorpje en dan weer een uur met de bus.. Dat zou dus inderdaad betekenen dat we half 7 pas aan zouden komen. Ook deze voorspelling werd weer anders. Na een uur rijden werden we inderdaad uit de taxi gezet, maar voor een half uur.. Wij helemaal blij, een half uur was wel lekker en dat zou betekenen dat we toch vroeg aan zouden komen. Na een half uur werden we in een lokale bus gezet.. Voor een uur rijden dachten we...... Na meer dan 2,5 uur waren we op plaats van bestemming.. En! Het was inderdaad 18.30..
We werden in een jeep bij het busstation opgehaald en naar het resort gebracht.. Het nature resort! Het resort had alleen nog een river view bangalow vrij, de goedkoopste. Volgene ons echt het beste huisje van het resort! Aan een rivier, midden in de jungle, niks geen huisjes naast ons.. Een balkon helemaal rond het huisje, lekker stoelen, 2 hangmatten! Perfect dus!
Bij het inchecken werd ons wel heeeel duidelijk verteld dat we de ramen en deuren dicht moesten houden want apen kwamen maar wat graag binnen! De badkamer was niet helemaal afgesloten van buiten, ramen zonder glas, de muur die bij lange na niet tot het dak was. Dus OOK de badkamer goed dichthouden! En voorzichtig met de apen want ze konden soms agressief zijn en absoluut niet bang voor mensen!

De eerste nacht ondanks de vele geluiden van dieren als een blok geslapen!
S' ochtends lekker vroeg uit bed en de jungle wakker zien worden vanaf ons balkon.. Apen staken de rivier over recht voor onze bungalow! Na het ontbijt zaten we weer heerlijk op het balkon.. Totdat er ineens 2 apen met een noodvaart op ons af kwamen rennen..
Voor ons was het vechten wie als eerste binnen stond.. Met de deur op een kier de apen in de gaten houden..
Toen we dachten dat ze weg waren hoorden we lawaai uit de badkamer.. Door een kiertje naar binnen kijken, en ja hoor, een aap in de badkamer!

Na het avontuur besloten we om naar een plek te gaan bij de rivier waar de apen kwamen om te zwemmen.. We wilden eerst geld gaan pinnen en hadden al te horen gekregen dat we eerst de rivier moesten oversteken om naar het dorpje te gaan.
Helaas konden we niet pinnen want er was de hele dag geen stroom en de plek waar apen zwemmen was steeds 500 meter verderop! Na anderhalf uur lopen kwamen we weer bij het hotel terrecht. Meteen een koude douche genomen en bij de receptie nog maar navragen waar die plek nou precies zit waar de apen zwemmen. 50 meter vanaf ons huisje........
S' middags Cindy en Sebastian weer ontmoet en inderdaad, de apen zwommen in de rivier! Sprongen als blije kinderen uit de bomen het water in en doken en speelden met z'n allen!
Wij natuurlijk ook even zwemmen, maar daar was de lol voor Akkeline al snel af want er zat al twee keer iets aan haar tenen te knabbelen. Sebastian begon ineens te vloeken en haalde zijn vinger boven water. Heel veel bloed en een stuk nagel eraf. Van de lokale bevolking kregen we te horen dat een visje van 10 centimeter dit gedaan had, ze noemden hem daar een Thaise Piranja. Zwemmen hebben we daarna maar gelaten!
De volgende dag zijn we op lake tour gegaan. Na 2 uur ineen busje en een uur varen kwamen we uit bij een groot meer midden in de jungle. Floris is met de groep naar een grot gegaan waar ze een uur lang door heen liepen. Hartstikke donker, zaklamp op het hoofd, water tot aan de borst en heel veel spinnen en vleermuizen. En! Floris heeft zelfs een King Cobra gezien, 3 meter lang, midden in de grot. Ze moesten een tijdje wachten voordat ze verder konden want hij lag in het midden van het pad!!

S' avonds voor de laatste keer met onze vrienden uit Duitsland gegeten om de gezellige week met elkaar af te sluiten!!

De volgende dag zijn s' ochtends vroeg opgehaald en naar het vliegveld gebracht want we gingen terug naar Maleisië. Na een korte vlucht van een uurtje hups de trein in en lekker naar het hotel met zwembad!

Na het zwemmen douchen en op pad om Chinatown leeg te kopen! De douche bleek echter niet helemaal goed te werken en het water stroomde tot in de slaapkamer. Toen Akkeline Floris riep om te helpen was het enige wat ze hoorde een klap.. Meneer was uitgegleden door het water en lag op de grond! Hilariteit alom dus weer!
Chinatown was weer een waar paradijs en door de steeds grotere woordenschat in het Maleis van Akkeline hebben we goedkope tassen, shirts en nog meer 'prullaria' kunnen kopen! Na 30 minuten hebben we dan ook maar besloten om weg te gaan want de bankrekening hadden we daar leeg kunnen maken!
De volgende dag zijn Mazlira en de kids in Kuala Lumpur gekomen! Het hotel bleek niet wat we hadden verwacht maar gelukkig wel met een mooi zwembad! Dat is met de kids toch wel heel belangrijk en gezellig!
De hotelkamers zaten niet op dezelfde verdieping en omdat Luuk er nog niet was hebben we besloten om maar met zijn allen op 1 kamer te gaan slapen! Met matras het hotel door was vooral voor de kinderen erg spannend!

De volgende dag weer de hele dag lekker bij het zwembad! Luuk kwam ook in Kuala Lumpur en een heerlijke dag met familie gehad!

Gisteren zijn we naar een pretpark midden in een winkelcentrum geweest waar zelfs een achtbaan doorheen loopt die over de kop gaat! Om 17 uur was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen wat dan toch wel weer heel verdrietig is.

Vannacht hebben we in een hotel naast het vliegveld geslapen en vandaag ons laatste dagje aan het zwembad doorgebracht! Nog heerlijk gegeten tussen de middag voor een euro per persoon.
Het is nu bijna tijd om een douche te nemen, de tassen te sluiten en naar het vliegveld te gaan. Het weer slaat hier momenteel helemaal om, harde wind, regen en onweer.. Eigenlijk zoals wij ons ook een beetje voelen.

Ontzettend dankbaar en blij dat we dit hebben gedaan, maar verdrietig dat het nu toch echt bijna voorbij is..
De 3 maanden zijn werkelijk omgevlogen!!
Het is nog beter, mooier en meer bijzonder geweest dan we vooraf hadden gedacht en gehoopt!
Beide behoorlijk besmet met het reisvirus steken we deze ervaring in onze zak en komen we terug met nieuwe reis dromen! ;)

We vonden het erg leuk om iedereen op deze manier op de hoogte te houden! De reacties vonden we erg leuk en heeft ons geholpen om het plaatsen van de verslagen door te zetten!

Tegen beter weten in hopen we morgen thuis te komen in echt lente weer!

Tot heel snel allemaal!
En voor wie zijn medeleven wil tonen over onze thuiskomst, altijd welkom!!!! ;)

Heel veel liefs en dikke kussen!

• 23 Maart 2015 - 10:15

Bauke En Akke:

Hallo Floris en Akkeline,

We willen jullie een heel goede terugreis toewensen. Voor ons waren de verslagen heel mooi om te lezen, wat jullie hebben gedaan en ondernomen. Het lijkt bijna, dat wij de reis ook hebben mee gemaakt.
    Graag hoor en zien we nog meer foto's van jullie geweldige reis.

groeten Bauke en Akke en de kids

• 23 Maart 2015 - 10:23

Opa En Oma:

Bedankt dat jullie ons mee lieten genieten van jullie reis.
    Een goede reis en wel thuis.

• 23 Maart 2015 - 10:45

Leon:

Hey Lieverds,

Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen en met veel plezier jullie foto's bekeken. Zo te horen zijn jullie inderdaad besmet geraakt met het reisvirus. Wat jullie van te voren erg spannend leek, lijkt nu wel een 'vanzelfsprekendheid' te zijn. Jullie kunnen iig met veel trots en plezier terug kijken op jullie reis / vakantie. Een geweldige ervaring die niemand jullie meer afneemt.

Het zit er op en jullie komen weer lekker thuis ...! De lente is net aangebroken, dus we gaan er met zijn allen vanuit dat het hier ook lekker weer wordt. Dat is het zo nu en dan ook al, maar nog redelijk koud.

Een hele fijne reis en ik kijk er naar uit om jullie weer te zien!

Liefs Léon

• 23 Maart 2015 - 12:19

Hieke:

Hallo Floris en Akkeline

Ja, aan alles komt een eind. Erg jammer natuurlijk, maar met veel plezier kunnen jullie terug kijken op een prachtige vakantie met veel belevenissen en prachtige mooie indrukken! Heb met veel genoegen jullie verslagen gelezen en de vakantie een beetje mee beleefd. Vandaag hier bewolkt en het mooie lenteweer is een beetje over, maar komt natuurlijk terug. Omdat jullie morgen door jullie pappa's en mamma's worden opgehaald, mag ik gezellig met Marvin wandelen. Hij is zo een lieverd! Ik wens jullie een hele goeie reis en hoop jullie binnenkort weer eens te zien.

Veel groeten en liefs Hieke

• 23 Maart 2015 - 12:46

Cathrien:

Lieve Floris en Akkeline,
    Wat fijn dat jullie terugkomen. GOEDE REIS en tot gauw!!!
    En ... bedankt voor al die mooie verhalen!
    Cat.

• 23 Maart 2015 - 13:49

Pappa En Mama:

Voor ons was dit ook een heel mooie periode om met jullie mee te kunnen leven via de verslagen, de whats appjes en video belletjes. Dat gebeuren zullen we echt missen in de komende tijd. Het had toch heel wat. Straks kunnen we alleen appen over geneuzel als: wanneer kom je thuis, wil je dat meenemen, die is ziek en die zus en zo.
    We zullen het ermee moeten doen.
    We hebben met jullie mee mogen reizen. Dat was heel bijzonder en daar zijn wij jullie dankbaar voor.
    Nu willen wij jullie weer graag bij ons hebben.

• 23 Maart 2015 - 16:17

Pieter En Annet:

Lieve Floris en Akkeline,
    Wat een machtige ervaring deze reis! Na deze verhalen gaan we NS en Arriva zeker meer waarderen. ;)
    Hier heeft iedereen heeel veeel zin om jullie weer te zien! Wij vonden het geweldig om met jullie af en toe een stukje "mee te reizen".
    Wensen jullie een goede reis terug en tot snel.

• 23 Maart 2015 - 20:53

Heit En Mem:

Nog een paar uurtjes en dan kunnen we elkaar in de armen sluiten.
    Wij kijken er naar uit!! Maar begrijpen het heel goed dat het voor jullie nog wel even mocht duren.
    Drie maanden lijkt lang ....but times fly!
    Wat hebben we genoten van de prachtige reisverslagen,schitterende lachwekkende, liefdevolle what's appjes of eventjes oovoo'en! Toch zo nu en dan even contact!
    Een hele goede vliegreis en tot straks xx

• 23 Maart 2015 - 20:59

Beppe:

Lieve Floris en Akkeline
    Fijn dat jullie z'on bijzondere reis met elkaar hebben kunnen maken. Ik vind het zo fijn voor jullie!
    Heit en mem printen elke keer het verslag voor me uit en zo kon ik heerlijk met jullie mee genieten.
    Ik ben nu wel blij dat jullie weer thuiskomen. Ik kom snel langs om nog meer verhalen te horen en foto's te zien. Heel veel liefs en tot snel. Dikke kus van Beppe

• 25 Maart 2015 - 16:39

Willemien:

En ja hoor, eindelijk heeft tante Willemien tijd om te kijken en gaan jullie weer naar huis!!!!!

Maar goed dan hoor ik het allemaal wel van jullie in levende lijve, ook niet verkeerd.

Doei!

• 30 Maart 2015 - 13:49

Ingrid Van Den Brink:

Hoi Akkeline en Floris,

Neem aan dat jullie op dit moment weer thuis zijn.
    Heb de verslagen gelezen. Erg leuk.

Nu weer naar Sneek Floris?

Gr. Adri en Ingrid.