Blue sky's and sandy beaches! - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu Blue sky's and sandy beaches! - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu

Blue sky's and sandy beaches!

Blijf op de hoogte en volg Floris en Akkeline

05 Maart 2015 | Thailand, Ko Lanta

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk weer een verslag!!

Floris verjaardag werd inderdaad met een leuk feestje gevierd! De dagen in Maleisië bij de familie zijn omgevlogen.. Helaas werd Akkeline ziek, alles wat er in ging kwam er net zo hard of van boven of van onder weer uit! Toch maar besloten om even langs de dokter te gaan want de dag er na gingen we naar Thailand! Hoewel de medicijnen van de dokter hielpen heeft het uiteindelijk 5 dagen geduurd voordat het eten weer goed ging!
Van Cameron Highlands naar Koh Lipe (eiland in het zuiden van Thailand) heeft ons bijna 12 uur gekost. 12 uur van auto naar vliegtuig naar auto, naar boot. En tussendoor heeeeel veel toiletbezoekjes voor Ak!
Eenmaal op Koh Lipe eerst lichtelijk teleurgesteld, wat een drukte! Maar dat het water blauwer dan blauw was maakte al heel veel goed!
Uiteindelijk viel de drukte best mee en was het vooral heel gezellig!!

We sliepen in een knusse eco bungalow, knus was alleen de bungalow want het personeel was alles behalve vriendelijk..
We mochten geen toiletpapier doorspoelen maar de macht der gewoonte won het soms. Gevolg: wc lek.. Boze eigenaar en chagerijnige jongen want hij mocht de wc ontstoppen!

De eerste 3 dagen hebben we heeeeeeeel weinig gedaan, de dagen bestonden uit eten (vooral Floris!), strand, zwemmen, wandelen, winkeltjes bekijken en slapen!

Na 3 dagen vonden we het tijd om maar eens iets te ondernemen! Een snorkeltrip vanaf 13 uur met een bbq op het strand en als klap op de vuurpijl: zwemmen met lichtgevend plankton!

Ruim op tijd (dat verleren we nog niet helemaal) liepen we richting het kantoortje. De wandeling was ongeveer 10 min. Eerst nog maar een verkoelend drankje gedronken en om 13 uur stonden we in het kantoor. Half 14 opgehaald (we waren samen), lopen we weer terug naar boot welke voor ons resort ligt en waar een grote groep op ons wachtte.. Voor ons is niets meer onlogisch ;)
Op de boot meteen in gesprek met een nederlands stel!
De snorkelplekken waren niet erg bijzonder, maar gelukkig nog wel veel mooi koraal gezien!!

De bbq hadden we op een prachtig strandje met een heel mooie zonsondergang. Wat wil je nog meer, strand, zonsondergang, bbq, koud bier en hartstikke leuke gesprekken!

Na de bbq eindelijk naar het plankton, daar hadden we beide erg veel zin in!
Het viel ietwat tegen omdat we behoorlijk moesten bewegen in het water om het lichtgevende plankton te zien. Wel erg bijzonder al die licht puntjes die dan ontstaan. Omdat de maan helder scheen en het richting volle maan ging was het zonder te zwemmen niet te zien. Hoe donkerder het buiten is hoe beter te zien.
Wat we ook bijzonder vonden is het zwemmen in het donker midden op zee..

Terug op het eiland besloten om met zijn vieren nog een biertje te drinken! Helaas zouden wij de volgende ochtend vroeg vertekken naar Koh Lanta, maar gelukkig konden we het bootticket nog een dag verzetten! Toen werd dat biertje drinken steeds meer biertjes drinken..

De volgende ochtend met moeite tas opgestaan en tas ingepakt, we wilden namelijk naar een ander hotel omdat we er achter waren gekomen dat het onze vrij duur was!

Aangekomen bij het volgende hotel eerst ontbeten met z'n vieren en herinneringen van de vorige avond opgehaald bij de heren ;)
Dat Floris s' nachts de klamboe van het plafond had getrokken tijdens het in bed
stappen bleek nog mee te vallen in vergelijking met wasbakken van de muur en daardoor een waterballet!

Het nieuwe huisje had werkelijk niks, maar een fantastisch uitzicht vanaf ons balkon over en hele strand en de zee!

S' avonds met zijn vieren uit eten en nog een drankje als afsluiter! Afscheid genomen want we gingen de volgende dag allemaal weer verder!

De boot van 9 uur genomen van Koh Lipe naar Koh Lanta! Op de boot onze duitse vrienden ontmoet die de heenreis ook bij ons op de boot zaten.
Wat we nog niet geschreven hebben is dat er bij ons eerste hotel 7 pups rond liepen.. Werkelijk om op de vreten. Onze duitse vriendin vertelde op het eiland al dat het heeeeeel gemakkelijk is om een pup mee naar Nederland te nemen! Wees gerust, we hebben er geen mee!! Maar wel 100x overwogen! (Akkeline heeft het er nog steeds over)

De boottocht duurde 3 lange uren! Eindelijk aangekomen op de pier meteen een vriendelijke Thai ontmoet die wel een resort wist.. We zijn met hem meegegaan en hoewel de eerste huisjes geen succes bleken uiteindelijk een eerste rangs hutje OP het strand met airco nog wel! (En echt heeeeeeel goedkoop!!) We hebben voor 4 nachten geboekt en hier echt niks gedaan.... Vanaf ons terras rolden we zo de zee in.. We hebben 1 heldhaftige poging ondernomen om op pad te gaan, maar kwamen niet verder dan de supermarkt..

We wachten nu tot we opgehaald worden om naar Krabi te gaan. De komende 2 weken zullen we zoveel mogelijk strand testen zodat we jullie kunnen adviseren!

De tijd vliegt echt voorbij, over 3 weken zijn we alweer in Nederland! Wij blijven genieten en denken heus ook aan jullie als we op het strand liggen ;)

Veel liefs!

• 06 Maart 2015 - 10:05

Mamma En Pappa:

Het valt wel op dat het verslag anders is, nu jullie wat liggen op het strand en niet van plaats naar plaats trekken.
    We hebben mooie onderwaterfoto's gezien, dat zal fantastisch zijn om daar tussen te zwemmen. Wat we ook van jullie lezen, is dat het nogal uitmaakt in welk resort je terecht komt qua prijs en hoe het er uit ziet. Gelukkig kun je snel inpakken en wegwezen.
    Wij zijn benieuwd naar jullie vervolg.
    Liefs en knuffel

• 06 Maart 2015 - 10:49

Leon:

Dit is nog wel iets wat ik graag zou willen meemaken. Wat ziet dat er allemaal belachelijk mooi, lekker, relaxed uit zeg! Wauw :-)

Leuk om te lezen en iedere keer denk ik: wat enorm fijn voor jullie. Naast het werken etc, hoort dit ook bij het leven. Verrijkend!

Toppers!

XXX - Léon

• 06 Maart 2015 - 11:05

Heit En Mem:

Hallo lieverds,
    Dit is een heel relaxed verslag! Het verslag maken lag volgens ons ook even in een relax stand! We zaten er alweer met smart op te wachten. Wat heerlijk dat jullie zo genieten en de resorts en stranden test voor ons uitvoeren. Voor tips over de eilanden in Thailand kunnen we nu bij jullie terecht!
    We zien het helemaal voor ons Floris, Ak en het nestje PUPS........alles wat klein is wordt groot!!
    Jullie zijn aan het aftellen maar wij ook hoor. Het aftellen zal best wel dubbel zijn voor jullie.
    Geniet van deze fantastische ervaringen. Enjoy and have fun!
    Een dikke warme knuffel en veel liefs van mem en heit

• 06 Maart 2015 - 13:12

Opa En Oma Runia:

Hallo lieve kids
    Fijn om weer een verslag te lezen,dan komen jullie weer dichterbij.
    We hopen dat de gezondheid nu wat goed blijft.
    Geniet nog maar even van alle moois en liefs om jullie heen.Dikke tuuuuuuuut!!!!!!!!!!!!!!!

• 06 Maart 2015 - 17:54

Jan En Ad:

Hallo lieve levensgenieters/ reislustigen

tsjonge jonge wat een heeeeeerrrrrrllliiiijkkkke relaxt verslag. Echt genieten van de goede leven. Nou floris en Ak nog maar goed genieten van de laatste 2 ewekn. Wij zien uit naar de verhalen en fotos van jullie super reis.

liefs de joekeis

• 07 Maart 2015 - 19:15

Beppe:

Lieve Akkeline en Floris, wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten! Prachtige stranden, verschillende slaapplekken en alleen maar zon ......wat wil een mens nog meer. Ik vind de verslagen prachtig en geniet er erg van. Ik hoop dat wij hier ook snel de zon iets meer gaan zien, voor ons, maar ook voor jullie dan is de overgang ook niet zo groot. Ook ik ben al een dikke maand ziek maar knap nu weer langzaam op. Ik heb er zin om jullie straks weer in te zien. Geniet nog maar even van deze geweldige ervaring die ze jullie nooit meer afnemen. Liefs, een dikke tut en tot snel van Beppe