Back to Malaysia - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu Back to Malaysia - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu

Back to Malaysia

Blijf op de hoogte en volg Floris en Akkeline

17 Februari 2015 | Maleisië, Tanah Rata

Lieve allemaal,

Dit verslag is niet meer in Vietnam geschreven maar onder het vliegen naar Kuala Lumpur en verder in Maleisie.
Onze laatste dagen in Vietnam, Hoi An, zijn omgevlogen. We hebben een zeer warm welkom terug gekregen in het hotel, bloemen en fruit op de kamer en heel veel knuffels.
We hebben de laatste dagen vooral genoten van het niets doen. Op de scooter via de rijstvelden en dorpjes waar weinig toeristen komen naar het strand. S' avonds weer naar het centrum waar nu nog meer lampionnen en lichtjes hingen ivm Luna New Year (chinees nieuwjaar).
Na het eten iedere avond bier drinken met de eigenaar en de laatste avond kwam zelfs zijn vrouw erbij zitten (dit heeft ze nog nooit eerder gedaan bij andere toeristen).

Tot zo ver onze laatste dagen in het kort.

Hier een terugblik op de laatste 5 weken..

Reizen:
We hebben meer dan 60 uur in de bus gezeten.
We hebben 12 uur in de trein doorgebracht.
We hebben 7 uur gevlogen.
We hebben 10 uur achterop een moter gezeten.
En dan komen er nog heel veel langere en korte ritjes in de taxi, tuktuk, en op de scooter gezeten.

We hebben in 12 verschillende hotels/hostels/homestays/guesthouses geslapen.

Wat hebben we geleerd:
* Dat backpacken toch echt heeeeeeeel leuk is.
* Dat Akkeline beter kaart kan lezen en een beter richtingsgevoel heeft dan Floris (of het waren heel veel toevals treffers.....)
* Dat Floris niet meer blij wordt van het idee om onze nieuwe regenjacks aan te trekken.
* Dat we maar beter heel hard kunnen lachen om vervelende situaties.
* Dat we nooit onze muskietenspray moeten vergeten, voor s' avonds niet (dat hebben we al heeeeeeel snel geleerd.. ;))
* Dat we eerst menukaarten moeten lezen voordat we ergens gaan zitten (en het heel duur blijkt te zijn).
* Hoe we moeten oversteken in Vietnam.
* Dat heel veel in Vietnam same same is als in Nederland, but different ;)
* Dat Akkeline vreemde stuiptrekkingen kan maken in het vliegtuig en zelfs bereidt is om te vragen of alle geluiden wel kloppen.......
* Dat Floris daar ook lichtelijk zenuwachtig van wordt.
* Dat wij thuis echt niet zoveel werken.
* Dat wij toch het aller gelukkigst zijn als het mooi weer is.
* Dat als we miljonair willen worden we in Vietnam moeten wonen (50 euro is genoeg, dat is 1 miljoen Dong).
* Dat een glimlach met een verrot gebit goud waard kan zijn..
* Dat er toch echt heel veel bagage in de backpack past.
* Dat we het samen heel lang vol kunnen houden en super gezellig hebben, ook nog na 6 weken non stop samen te zijn!

Zo zijn er nog heel veel dingn op te noemen, maar dat kan ik zo snel niet bedenken.

We zijn woensdag 11 februari in Kuala Lumpur gelandt en hebben 2 nachten (ver) boven budget geslapen, maar wel weer genoten!
Nu terug in de Cameron Highlands bij familie en ook hier genieten we enorm!

We weten nu zeker dat we eind deze week of volgende week naar Thailand vliegen. Morgen is het Chinees nieuwjaar en de kids zijn deze week lekker vrij! Kortom, we gaan nog een leuke tijd tegemoet!

Floris is vandaag jarig, dus we gaan nu een hapje eten en vanavond een feestje vieren!!

Tot de volgende keer (vanuit Thailand)!!

Heel veel liefs en dikke kussen!!

• 17 Februari 2015 - 12:22

Hieke:

Hallo hallo daar in het verre Azie

Floris, van harte gefeliciteerd met jou verjaardag!!!!
    Dat je een leuke dag hebt met je dierbare mensen daar en natuurlijk nog een geweldige vakantie.

Liefs Hieke

• 17 Februari 2015 - 13:51

Cathrien:

VAN HARTE GFLCTRD FLORIS!!!
    EN AKKELINE OOK!

Mooie verhalen en nu nog Thailand. GENIET ervan met volle teugen!
    LIEFS, Cat.

• 17 Februari 2015 - 15:12

Tante Doet:

Vrienden in een ver land.

Floris van harte gefeliciteerd met je verjaardag,maak er een mooi feestje van.
    Het is wat te ver om langs te komen doen we later wel.
    Spannende verhalen ik geniet er van !

liefs en een dikke knuffel tante Doet.

• 17 Februari 2015 - 16:24

Papa En Mama:

Lieve Floris, heel hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag.
    Jullie zijn nu vast aan het feestvieren, wij drinken er straks eentje op!
    Wij drinken op jullie en het verslag ,dat je met weinig woorden zoveel kunt zeggen.
    Dag leuk stel,tot het volgende avontuur.
    Heel veel liefs..........papa en mama.

• 17 Februari 2015 - 17:33

Bauke En Akke:

Floris, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van samen met Akkeline.
    Geniet nog lekker van jullie reis.
    groetjes en een dikke tút van Bauke en Akke en natuurlijk Werner, Jesse, Riemer en Rixt

• 17 Februari 2015 - 20:39

Leon:

Hoi lieverds,

Van harte broer(tje) konijn ;-)

Heb echt moeten lachen om die opsomming. Hilarisch! Leuk om te lezen ...
    Het klinkt allemaal als een super reis en ervaring. Mooi dat jullie dat aan het doen zijn. Zoiets vergeet je natuurlijk nooit meer.

Geniet nog even in Maleisie en hop hop naar Thailand! Dat lijkt mij ook echt geweldig. Mooi op zo'n bounty eiland lekker chillen :-)

Liefs Léon

• 17 Februari 2015 - 23:01

Roelien:

Hallo lieve Floris, hartstikke gefeliciteerd met je 28 ste verjaardag! Dikke knuffel voor jullie beide, en noģ ontzettend veel genieten gewenst!

• 18 Februari 2015 - 19:55

Wynand:

Wat een heerlijk verslag weer.... dat mag best vaker... I LIKE!

• 24 Februari 2015 - 15:04

Jelmer, Froukje En Marin :-):

Super lieverds, keep on having the time of your lives!

Dikke zoenen vanaf een roze (blauwe) wolk

• 27 Februari 2015 - 20:03

Menno:

Het is hier voorjaarsvakantie en heb dus even de tijd genomen om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken. Eerst je vader Floris nog even een berichtje gestuurd omdat ik jullie even niet kon vinden. Maar gevonden....
    Jullie zien en beleven veel merk ik. Nog heel veel plezier samen en geniet van elkaar en jullie belevenissen.

Groet, Menno ook namens Jan.

• 27 Februari 2015 - 23:22

Ralph, Lydia En Lars :

Wat een avontuur en wat beleven jullie een hoop! Allemaal prachtige ervaringen die niemand jullie meer af kan pakken! Geniet nog lekker saampjes! Oh ja...en niet te vergeten: een prachtige schrijfstijl hebben jullie!