Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Floris en Akkeline - WaarBenJij.nu

Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Floris en Akkeline

10 Januari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve allemaal!

Na een heerlijke 4 dagen in Maleisië waarin we genoten hebben van Luuk, Maz en de kids en natuurlijk Joost en onze maleise vrienden zijn we woensdag ochtend vertrokken richting Kuala Lumpur! Vanuit daar het vliegtuig genomen naar Siem Reap Cambodja! De vlucht verliep prima, behalve dan voor Akkeline en een stoere (+2 meter) Australiër! Achteraf natuurlijk veel lol om 2 schijt broeken die bij elk geluidje en hobbeltje verkrampten! Eenmaal geland hebben we 5 verschillende formulieren moeten invullen voor we ons visum kregen!
Na de douane opgehaald door iemand van het hotel! In een tuktuk! Fantastisch, dan voel je je echt gelukkig! De rit naar het hostel kon ons dan ook niet lang genoeg duren, vooral niet toen we een wat vreemd straatje in sloegen! En ja hoor, daar was het hostel! Een vriendelijk welkom en naar de kamer. Een beetje verbouwereerd keken we elkaar aan, onze standaarden liggen waarschijnlijk wat hoger dan dat van de meeste backpackers! (Wees gerust, we kijken nu met veel plezier terug op het hosteltje)

We hadden met de tuktuk meneer, mr. Who, afgesproken om 16.30 om de zonsondergang bij de Angkor Wat tempels te bewonderen. Meteen een pas gekocht zodat we 3 dagen naar alle tempels kunnen! De zonsondergang was niet aanwezig want het was bewolkt. (Niet denken dat het weer slecht was want met 32 graden is bewolking best prettig!)
Savonds naar Pubstreet waar alle backpackers zich verzamelen.
Lekker eten en wat rondkijken, daarna weer terug naar het hostel. Het wat vreemde en nu vooral donkere straatje lijkt heel anders maar na wat doorlopen vinden we ons hostel weer!
Lekker Angkor biertjes drinken (€0,60 ha!) in de tuin van het hostel en vroeg ons bed in!

De volgende ochtend 9 uur worden we opgehaald door mr. Who en z'n tuktuk, vandaag de small tour naar de tempels! Na een ritje van ongeveer 30 minuten komen we aan bij Angkor Wat, wat een drukte! Mr. Who blijft bij z'n tuktuk en wij kunnen naar binnen! Wat een prachtig gezicht! We zijn er beide stil van. Na een hele poos rondlopen ploffen we in de schaduw neer, het is alweer ontzettend warm. We willen de torens beklimmen om de tempel van boven te bekijken maar Akkeline mag niet naar boven, Een sjaal ala rok is niet toegestaan. Floris gaat wel, en Akkeline gaat lekker in de schaduw zitten. Mensen kijken, heerlijk! De trap naar beneden vanuit de toren is erg stijl en in die tijd dat Floris boven is, vallen er al 2 mensen flauw. Wat vooral ook erg grappig is zijn de mensen die bovenaan de trap staan en naar beneden kijken!
Als Floris beneden komt besluiten we naar de tuktuk te lopen. Dit kost ons ongeveer een half uur en onderweg zien we nog meer mensen flauwvallen. Bij de tuktuk staan allemaal mensen met een koelbox aan hun brommer om water te verkopen en verse ananas, heerlijk!
Het ritje in de tuktuk is is ook lekker aangezien het rijden voor wat frisse wind zorgt! De volgende tempel is erg indrukwekkend door de vele gezichten van Buddha die in het steen zijn gemaakt. Afgesproken met mr. Who dat we aan de achterkant van de tempel eruit zullen komen. Wisten wij veel dat dat weer een pokke eind lopen is! Weer blij in de tuktuk te zitten om de frisse wind! Inmiddels is er bijna geen stukje kleding meer droog door het zweten. Zo worstelen we ons door nog 2 tempels heen (het was heel mooi, echt, maar bloedheet) en bij de laatste zijn we om het hoekje van de ingang gaan zitten! Hahahahah! Terug in het hostel hebben we beide een dik uur geslapen!

S' avonds weer een aantal (oke best veel) biertjes gedronken en ondanks het middagdutje weer vroeg op bed!
Gister zijn we weer met Mr. Who op pad geweest, dit keer voor de big tour (we hadden al ontdekt dat dit meer rijden en minder tempels zou zijn)!
Dit bleek ook waar en het was een heerlijke dag. Wat we heel lastig vonden is de bedelende kinderen, bij iedere tempel staan er wel 30.. En dan nog de vrouwen die je van alles willen verkopen. Het toppunt wad toch echt een politieagent die zijn pet probeerde te verkopen.
Gisteravond hebben we in pubstreet heerlijk op straat gegeten. De auto's reden op een meter achter ons langs! Daarna in de Red Piano waar het vol zit met backpackers lekker biertjes gedronken!

Dit verslag wordt vanuit een busje geschreven, we zijn namelijk op weg naar Phnom Penh, de volgende bestemming! De rit duurt ongeveer 5 uur, we zijn nu op anderhalf uur. We zitten dus nog wel een poosje tussen twee Cambodjanen gepropt, al stuiterend in dit busje. We knallen echt bijna met ons hoofd tegen het plafond, honden en koeien steken de weg over en dan heb je nog alle scooters en andere busjes. Laten we maar zo zeggen, als jullie dit lezen (dan hebben we wifi) hebben we het overleefd! Dit zijn van die momenten dat je denkt, maar goed dat ze thuis niet weten wat we nu weer meemaken!

We denken dat we 3 nachten in Phnom Penh blijven waarna we doorgaan naar de kust. Mogelijk gaan we al eerder als Phnom Penh ons niet bevalt, maar dat lezen jullie de volgende keer!

We hebben het ontzettend naar ons zin en kijken uit naar wat komen gaat!

Veel liefs voor iedereen!

Jawel, een ps volgt! Helaas duurde de rit geen 5 uur maar 7 uur, slapen was onmogelijk door het gehobbel! Afgezet in Phnom Penh weer in een tuktuk, de hotelkamer is erg netjes en schoon, beetje jammer dat niemand engels spreekt en we geen eettentje in de buurt zien, ook nog geen blanke gespot..... We gaan nu maar op verkenning, en hopen dat het wat meevalt..

Dikke kus!

• 10 Januari 2015 - 13:47

Heit En Mem:

Lieve Ak en Floris,
    Heerlijk om weer iets van jullie te horen. Wat fijn om op deze manier toch een beetje mee te reizen. Jullie weten nu tenminste hoe het openbaar vervoer werk in Cambodja. Geniet, pluk de dag, maak van elke dag een feestje! En pas goed op elkaar. We houden van jullie. LIEFS en een dikke knuffel van Heit en Mem

• 10 Januari 2015 - 14:59

Opa En Oma:

Lieve Kids

Wat leuk om wat van jullie te horen,en wat een prachtig reisverslag.
    Hetl lijkt wel zo alsof we er bij zijn,en wat beleef je dan veel.
    Blijf dichtbij elkaar ,en zie niet naar uiterlijkheden.
    Schoon is belangrijker dan oud.Dag lieverds tot horens.

• 10 Januari 2015 - 16:51

Miranda:

Lieve ak en floris. Het is gewoon een feestje om jullie verslag te lezen. Geniet ervan en wij wachten met spanning het bolgende verslag af. Liefs leendert miranda en kids

• 10 Januari 2015 - 23:25

Pa En Ma:

De manier waarop jullie de reis beschrijven is erg aantrekkelijk en laat ons uitzien naar het volgende verhaal. Misschien moeten we het later maar eens bundelen met foto's.
    Alles lijkt aantrekkelijk behalve de hobbel en de geit en natuurlijk de hitte.
    Wij zijn er trots op dat jullie dit ondernemen. Veel liefs! Papa en mama.

• 11 Januari 2015 - 22:57

Adeline En Jan :

SuperFloris en Akkeline. Wat een belevenis en leuk om het verslag te lezen. Geniet er maar heerlijk van. En Floris wat fijn dat het bier zo goedkoop is. hahaha
    liefs van ons

• 13 Januari 2015 - 15:08

Beppe:

Hoi lieverds
    Jullie nieuwsbrief gelezen. Fijn dat jullie zo genieten! Zal wel indrukwekkend zijn geweest al die tempels. Ik hoop dat jullie je hebben vermaakt in Phnom-Penh. Jullie zullen nu wel aan het strand liggen. Hier regen-- strom en nog eens regen., dus jullie zitten goed. Genieten jullie maar heerlijk van de reis en pas goed op elkaar. Liefs Bep